Aan de slag als museummedewerker
Foto: Kim Verkade

Aan de slag als museummedewerker

De meeste leerlingen zijn wel eens in een museum geweest. Maar wie werken er eigenlijk allemaal in een museum? En hoe worden de tentoonstellingen van een museum gemaakt?

In deze les kruipen de leerlingen in de huid van een museummedewerker. Zij doen zelf onderzoek naar een historisch voorwerp en stellen dit voorwerp vervolgens tentoon. Wat schrijven zij op hun tekstbordje? En welke kleuren gebruiken zij voor de vormgeving? Het eindresultaat: een tentoonstelling van de hele klas!

Het Haags Historisch Museum ontwikkelde deze museumles speciaal voor Cultuurmenu, maar is ook te boeken voor scholen buiten Den Haag.

Schrijf uw school in bij Cultuurmenu

Sluit aan bij

• Geschiedenis (Den Haag speelt in verschillende canonvensters een belangrijke rol)
  • Maatschappijleer
  • CKV

Over Cultuurmenu

Lees meer op www.cultuurmenu.nl.