In Den Haag staat een huis (groep 1 t/m 3)
Foto: Kim Verkade

In Den Haag staat een huis (groep 1 t/m 3)

Bewonder het bijzondere poppenhuis van meer dan 100 jaar oud, speel spelletjes en maak je eigen droomhuis!

Iedereen heeft een huis, maar huizen zien er allemaal verschillend uit. Een flat, een huis met een tuin of misschien woon jij wel in een boomhut? In het Haags Historisch Museum staat een heel bijzonder huis: een poppenhuis van meer dan 100 jaar oud. Toen werden er ook allemaal uitvindingen gedaan. Samen met de museumdocenten bekijken we bijzondere dingen van vroeger, die je heel voorzichtig ook zelf mag vasthouden! Na het verhaal van de museumdocent ga je aan de slag met je eigen huis en doen wij verschillende spellen. Voor groep 3 worden de spellen aangepast met extra taaloefeningen.

• Geschikt voor: groep 1 t/m 3
  • Duur: 45 minuten
  • Kosten € 70,- per groep van maximaal 15 leerlingen
  • Boeken via: educatie@haagshistorischmuseum.nl of 070-312 30 65
  • LET OP - Tijdens de renovatie en vernieuwing van het Haags Historisch Museum wordt deze museumles na 1 oktober 2024 op school gegeven in plaats van in het museum.