Augmented Reality route in Museumkwartier

Boeiende verhalen en amusante taferelen uit het rijke verleden komen samen met moderne technologie in een nieuwe Augmented Reality-route in het Museumkwartier Den Haag.

Op 26 oktober 2021 hebben wethouder Saskia Bruines en Tjeerd Vrij van de Stichting Museumkwartier Den Haag met de ‘onthulling’ van de grote Zegelsteen op het Toernooiveld het officiële startsein gegeven voor deze bijzondere, historische ontdekkingstocht in de Haagse binnenstad. De zegelsteen is het beginpunt van de route langs elf locaties, die na een scan van de QR-code, ieder een eigen verhaal vertellen.

Op de foto met Mozart

Onder het motto ‘Ontmoet oude meesters en nieuwe helden, treed in hun voetsporen en ga met ze op de foto’, kan iedereen de AR-route Museumkwartier lopen.

Voor de gevels van 11 culturele instellingen bevinden zich opvallende Museumkwartier zegels voorzien van een QR-code. Wanneer je de code met je smartphone scant, ontdek je hoe een persoon (of object) heeft bijgedragen aan het Museumkwartier in Den Haag.

Header_KoningWillemI.jpg

Als bijzondere gimmick kan je zelfs met de hoofdrolspelers op de foto. Zo zijn er ‘ontmoetingen’ met de jonge Mozart, de Glazen Koets en architect Marcel Breuer. De AR-route is gratis.

Startpunt van de route

Het Museumkwartier ligt op loopafstand van Den Haag CS en is ook goed te bereiken met het OV. Met de speciale wandelroute is verdwalen onmogelijk. Volg de Museumkwartier-zegels die in de straten liggen en wandel zo naar het Toernooiveld. Hier bevindt zich het centrale element (nummer 11 op de kaart). Scan de QR-code en je kan beginnen!

folder_museumkwartier_2020_7-1a.jpg